НАП стартира две информационни кампании, насърчаващи доброволното плащане на данъци

5 юли 2022, 17:59 113

С кампаниите „Заплата в плик“ и „Данъчно-осигурителни рискове“ се цели запознаване на бизнеса и физическите лица с техните права и задължения, което може да окаже положителен ефект върху поведението им на данъкоплатци

Националната агенция за приходите обяви началото на две нови информационни кампании – „Заплата в плик“ и „Данъчно-осигурителни рискове“. Целта е насърчаване на гражданите и бизнеса да спазват доброволно своите задължения, а служителите да са запознати с рисковете, ако се съгласяват да се осигуряват на доход, по-нисък от реалния им, посочва се в сайта на НАП.

В своята „Фейсбук“ страница НАП ще информира обществеността за ползите от внасянето на осигуровки върху реалния размер на заплата, доброволното деклариране и плащане на данъци, изискването и съхранението на касови бележи при пазаруване. По тези теми са планирани и подкаст издания, а продължителността на кампаниите ще бъде 3 месеца.

Според данни на приходната агенция запознаването на бизнеса и физическите лица с техните права и задължения може да окаже положителен ефект върху поведението им на данъкоплатци. През последните години НАП отчита трайно повишаване на доброволното спазване на данъчно-осигурителното законодателство, което те обясняват именно с контролните мерки и комуникационни действия от тяхна страна. Също така се отчита намаляване в броя на рисковите лица и на потенциалната щета за фиска.

От НАП посочват още, че приходите от данъци и осигуровки за първите 6 месеца на 2022 г. са близо 15 млрд. лева, което е с над 1,6 млрд. лева повече спрямо същия период на 2021 г. Според тях това се дължи именно на добросъвестно поведение на все повече данъкоплатци, стимулирани от информационните кампании.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент