Правителството предлага второ удължаване на бюджета за 2022 г.
Проектът е внесен в Народното събрание
Министерският съвет внесе за гласуване в Народното събрание решение, с което се удължава действието на Закона за бюджета за 2022 г. с три месеца или до приемането на бюджет за 2023 г., ако това стане по-рано. Проектът изменя Закона за прилагане на разпоредби на Закона за държавния бюджет, НЗОК и ДОО за 2022 г.
В случай че до 10 юни 2023 г., когато приключва срокът на действие на удължения бюджет за 2022 г., няма приет нов бюджет, действието на настоящия ще бъде удължено с до три месеца, през които може да се сформира ново правителство, което да предложи бюджет, или да се проведат нови избори и да бъдат сформирани нов парламент и ново правителство.
В мотивите към законопроекта се посочва, че предложените промени гарантират определянето на минималния размер на пенсията във връзка с индексацията на пенсиите по чл. 100 от Кодекса за социално осигуряване и максималния размер на гарантираните вземания по чл. 22, ал. 2 от Закона за гарантираните вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя, които са обвързани с минималната работна заплата, установена за страната.
Създава се и възможност Министерският съвет да определи размера на въведената нова еднократна помощ за ученици от втори до четвърти клас, който до този момент не е определен със Закона за държавния бюджет на Република България за 2022 г.
Допълнително се осигурява възможност за извършването на разходи и предоставянето на трансфери на първостепенните разпоредители с бюджет при условията на неприети бюджетни закони за 2023 г. и при отчитане на влезли в сила актове на Народното събрание и на Министерския съвет и други нормативни административни актове, които предвиждат допълнителни или намалени бюджетни средства.
Със законопроекта се гарантира заплащане на дейности, свързани с помощи и обезщетения, други разходи, свързани със сигурността, живота и здравето на хората, предоставянето на средства към предприятия в затруднено положение само в случаите, при които на последните е възложено изпълнението на услуги от общ икономически интерес, тоест услуга, която е в полза на обществото, и след като за предоставянето на средствата е уведомена ЕК и има одобрение за предоставянето на публичния ресурс от ЕК. Осигурява се възможност да се дофинансират инвестициите, включени в Националния план за възстановяване и устойчивост в резултат на инфлационните процеси, които доведоха до увеличаване на прогнозните стойности на изпълнението, оценени при одобряването на Плана за възстановяване и устойчивост въз основа на цени преди и до 2021 г. Осигуряването на допълнителен необходим за изпълнението на капиталовите инвестиции национален ресурс ще ограничи изоставането в графиците за изпълнение на дейностите, които са етапи и цели от исканията за плащане, които предстои да се заявят към ЕК до 2026 г., се посочва още в мотивите.
Предложеният законопроект ще осигури стабилност и възможност за финансиране на системите и за осъществяване на техните държавни и обществени функции до приемането на Закон за държавния бюджет на Република България за 2023 г., посочват още вносителите.
Целия законопроект може да видите тук.
ДРУГИ НОВИНИ
Ресурси по Видове
- Актуални Авторски Ресурси (3673)
- Статии (96)
- Становища по Казуси (483)
- Стопански Операции (171)
- Уроци (222)
- Сметки от Сметкоплан (217)
- Видеоуроци (140)
- Примерни Документи (177)
- Калкулатори (31)
- Примери към Калкулатори (129)
- Резюмирани Разпоредби (578)
- Базови Примери към Членове (575)
- Резюм. Съдебна Практика (819)
- Резюм. Указания от Институции (66)
- Фишове на НАП (200)
- Нормативни Актове (520)
- Учебници (2)
- Тематичнo Резюме на Закон (4)
- Базови Примери към Закон (7)
- Наръчници на НАП (2)
- Новини (3218)