Потребителското доверие в страната спада със 7,3 пункта през януари 2025 г. спрямо октомври 2024 г.

Милен Николов
Редактор
7 февруари 2025, 11:22 47

Мненията на потребителите за следващите дванадесет месеца са по-песимистични спрямо предходното наблюдение

През януари 2025 г. общият показател на доверие на потребителите спада със 7,3 пункта спрямо октомври 2024 г. (от -12,2% на -19,5%), което се дължи на пониженото доверие сред населението – както в градовете, така и в селата – съответно с 5,2 и 12,6 пункта, сочат данните на НСИ.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и прогнозите им за следващите дванадесет месеца, са по-песимистични спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 14,4 и 8,4 пункта. По-негативни в сравнение с октомври 2024 г. са и оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Потребителите продължават да са на мнение, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват, в резултат на което балансовият показател се покачва с 16 пункта.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават прогнозите, че тя ще продължи да се увеличава.

Последната анкета отчита лек спад на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-неблагоприятни.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент