Потребителското доверие в страната се повишава с 1,5 пункта през април 2024 г. в сравнение с януари

Милен Николов
Редактор
10 май 2024, 11:15 196

Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата – съответно с 1,3 и 1,6 пункта

Общият показател на доверие на потребителите през април 2024 г. се повишава с 1,5 пункта в сравнение с януари (от -15,5% до -14%), показват данните на НСИ. Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата – съответно с 1,3 и 1,6 пункта.

Общата оценка за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца бележи известно подобрение, в резултат на което балансовият показател се покачва с 6,6 пункта (от -47,4 до -40,8). Очакванията на живеещите в селата са тази тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца, за разлика от населението в градовете, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите както на градското, така и селското население се изместват към по-негативните мнения.

Потребителите са на мнение, че и през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Същевременно инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват (повишение на балансовия показател с 10,2 пункта – от 5,4 до 15,6).

В сравнение с януари се наблюдава намаление на негативизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, като прогнозите им за следващите дванадесет месеца остават благоприятни.

Последната анкета отчита и по-позитивна нагласа в намерението им за извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка на кола“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент