Потребителското доверие на българите се покачва през януари 2023 г.
Общият показател на доверие на потребителите се повишава с 4 пункта спрямо октомври 2022 г.
Общият показател на потребителското доверие се покачва с 4 пункта през януари 2023 г. спрямо равнището от октомври 2022 г. Това се дължи главно на повишеното доверие сред градското население, сочат данните на НСИ.
Оценките на потребителите показват, че през последните 12 месеца общата икономическа ситуация в България остава без съществена промяна спрямо предходното наблюдение. Живеещите в градовете са по-позитивно настроени в прогнозите за финансовото си състояние през следващите 12 месеца, докато в мненията на населението в селата се отчита известен песимизъм.
Що се отнася до безработицата в България през следващите 12 месеца, прогнозите са за запазване на нейното равнище или незначително намаление, поради което балансовият показател намалява с 10,5 пункта.
По отношение на изменението на потребителските цени мненията на потребителите са, че през последните 12 месеца тенденцията на повишаване се запазва. Инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца са по-слабо изразени.
По-голяма част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в България като неблагоприятна за спестяване. Що се отнася до намеренията за извършване на разходи за „подобрения в дома“ през следващите 12 месеца, анкетата регистрира малко по-положителни нагласи.
ДРУГИ НОВИНИ
Ресурси по Видове
- Актуални Авторски Ресурси (3673)
- Статии (96)
- Становища по Казуси (483)
- Стопански Операции (171)
- Уроци (222)
- Сметки от Сметкоплан (217)
- Видеоуроци (140)
- Примерни Документи (177)
- Калкулатори (31)
- Примери към Калкулатори (129)
- Резюмирани Разпоредби (578)
- Базови Примери към Членове (575)
- Резюм. Съдебна Практика (819)
- Резюм. Указания от Институции (66)
- Фишове на НАП (200)
- Нормативни Актове (520)
- Учебници (2)
- Тематичнo Резюме на Закон (4)
- Базови Примери към Закон (7)
- Наръчници на НАП (2)
- Новини (3218)