Потребителите вече могат да проверяват онлайн търговците в регистъра на НАП

17 ноември 2021, 14:05 845

Данните на повече от 23 хил. онлайн магазина са вписани в платформата

Регистърът на Националната агенция за приходите (НАП) вече дава възможност на потребителите да проверяват данните на онлайн търговците, в случай че имат съмнения относно тяхната легитимност, съобщават от приходната агенция. Повече от 23 хил. онлайн магазина са вписани в регистъра от неговото създаване през 2019 г. 

Според изискванията всеки онлайн търговец трябва да подаде информация към НАП за сайтовете, през които извършва своята дейност. Обявяването на информацията за магазините става изцяло през Портала за електронни услуги на НАП чрез използването на квалифициран електронен подпис ( КЕП).

За да извършат регистрацията, търговците трябва да посочат домейн и име на онлайн магазина, данни за връзка с лицето, което извършва продажби, данни за контакт на собственика на домейна, информация за това къде се хоства онлайн магазинът, номенклатура на продаваните стоки и други, изброени в Приложение №33 на Наредба Н-18.

Важно за сигурното онлайн пазаруване още е потребителите да изискват от търговците документ за продажба. Той е различен и зависи от начините на плащане на стоката и/или услугата. Ако доставката е с наложен платеж, то търговецът е длъжен да издаде касова бележка.

При заплащане с пощенски паричен превод клиентите трябва да очакват разписка за превода от пощенския оператор, като търговецът е длъжен да представи на клиента хартиен или електронен документ, който трябва да съдържа наименование и адрес за кореспонденция, идентификационен номер, име на стоката и общата сума. При заплащане на направената в интернет покупка чрез банков превод е много важно да се посочи реалното основание за него, припомнят от НАП.

Онлайн търговците имат възможност да регистрират продажбите си чрез издаване на фискален/системен бон в електронен вид, който се изпраща по имейл на купувача, без да е необходимо да се издава хартиен документ.

Друга алтернативна възможност за документиране на продажбите онлайн е при плащанията с банкова карта, като за тези плащания онлайн търговците могат да предоставят на клиентите си документ, заместващ фискалния/системния бон.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент