Общият показател на доверие на потребителите спада с 4 пункта през октомври 2025 г.

7 ноември 2025, 11:18 77

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът нараства

Общият показател на доверие на потребителите през октомври 2025 г. спада с 4 пункта спрямо нивото си от юли (от -21,1% на -25,1%), което се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, така и в селата – съответно с 3 и с 6,2 пункта, сочат данните на НСИ.

Мненията за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-негативни в сравнение с предходното наблюдение.

През октомври се наблюдава и нарастване на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца, в резултат на което балансовите показатели се понижават съответно с 2,8 и с 4,8 пункта.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано, като инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът нараства, като мненията на населението и от градовете, и от селата се изместват към по-негативните очаквания. 

Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голяма част от потребителите като неблагоприятна за спестяване, а и очакванията им относно възможността да спестяват през следващите дванадесет месеца се влошават. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка или построяване на жилище (вила)“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент