НОИ: Заявките за онлайн достъп до услуги през 2020 г. са над 13 млн.

1 февруари 2021, 14:01 980

Това е ръст с 11% спрямо 2019 г.

Общият брой на заявките за достъп до услугите на интернет страницата на Националния осигурителен институт (НОИ) са достигнали 13,1 милиона, става ясно от съобщение на сайта на института. Справката сочи, че това е ръст с 11% спрямо година по-рано, когато заявките са наброявали 12,4 млн.

Административните услуги, предоставяни от НОИ, са се увеличили 3 пъти, а справките, свързани с парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване – със 7 % спрямо 2019 г.

Най-популярната услуга сред потребителите за поредна година е „Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване ( ДОО)“. Клиентите са се възползвали от нея над 5 милиона пъти, сочат данните на НОИ.

НОИ предоставя на своите клиенти повече от 70 електронни услуги – справки, е-услуги, административни услуги и др. Малка част от онлайн справките за осигурените лица са със свободен достъп, като за основната част се изисква наличие на персонален идентификационен код (ПИК), който се издава във всяко едно от териториалните поделения в страната или по електронен път. Само през 2020 г. броят на издадените кодове за достъп до услугите на НОИ е 173 хиляди, от които издадени по електронен път 3 692.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент