НАП въвежда режим за задължително предварително деклариране на данни за превозите на стоки с висок фискален риск
Задължителното предварително деклариране на данни е съгласно чл. 127и от ДОПК
НАП съобщи, че от 3 януари 2024 г. въвежда режим за задължително предварително деклариране на данни съгласно чл. 127и от ДОПК за превозите на стоки с висок фискален риск, извършвани с транспортни средства над 3,5 тона, които:
- започват от територията на трета страна и завършват на територията на страната, след приключване на митническия режим и вдигане на стоката;
- започват и завършват на територията на страната.
От приходната агенция припомнят, че от 01.10.2023 г. НАП въведе режима за предварително деклариране на данни по отношение на превозите, които:
- започват от територията на друга държава – членка на ЕС, и завършват на територията на страната;
- започват от територията на страната и завършват на територията на друга държава – членка на ЕС.
Данните се декларират чрез електронна услуга, достъпна с квалифициран електронен подпис в Портала за електронни услуги на приходната агенция.
Чрез електронната услуга потребителите подават данни за първоначално деклариране на превоз на стоки, за изпращач/доставчик, получател/купувач, превозвач, транспортно средство, вид, количество и договорена стойност на стоката, място, дата, очакван час на натоварване/изпращане/претоварване/получаване. Тя дава възможност за преглед и търсене на подадени данни, за потвърждаване на получаването на стоки с висок фискален риск (СВФР) или пък за корекция и анулиране на подадените вече данни.
При подаването на данните за превози на СВФР системата на НАП генерира и предоставя уникален номер на превоз ( УНП). Той задължително трябва да се съобщи на водача на транспортното средство или на лицето, придружаващо стоката, превозвача или на този, който организира превоза. Валидността на УНП е 14 дни. При осъществяване на фискален контрол, заедно с документите по чл. 13, ал. 2 от ДОПК, водачът на транспортното средство следва да предостави и УНП.
За удобство на бизнеса НАП предоставя XSD-схеми и описание на формата и структурата на данните за ползване на електронната услуга чрез публичен приложно-програмен интерфейс (API) или чрез комуникация на ниво система–система.
Допълнителна информация за услугата дружествата могат да получат от Информационния център на НАП на 0700 18 700/ меню 7, както и от звеното по фискален контрол на (+359 2) 9859 6809 или на fisc.control@nra.bg.
При възникнал технически проблем с електронната услуга, за да бъде оказана помощ, проблемът трябва да бъде описан и/или сниманият екран и системно генерираният УНП (относим към ЕИК) да бъдат изпратени на имейл fisc.control@nra.bg.
ДРУГИ НОВИНИ
Ресурси по Видове
- Актуални Авторски Ресурси (3673)
- Статии (96)
- Становища по Казуси (483)
- Стопански Операции (171)
- Уроци (222)
- Сметки от Сметкоплан (217)
- Видеоуроци (140)
- Примерни Документи (177)
- Калкулатори (31)
- Примери към Калкулатори (129)
- Резюмирани Разпоредби (578)
- Базови Примери към Членове (575)
- Резюм. Съдебна Практика (819)
- Резюм. Указания от Институции (66)
- Фишове на НАП (200)
- Нормативни Актове (520)
- Учебници (2)
- Тематичнo Резюме на Закон (4)
- Базови Примери към Закон (7)
- Наръчници на НАП (2)
- Новини (3216)