НАП насърчава гражданите да изискват касови бележки с информационна кампания
Кампанията „Къде е Бончето?“ цели да насърчи гражданите да изискват касови бележки при всяка покупка на стока и услуга
НАП започва информационна кампания „Къде е Бончето?“, чиято цел е да насърчи гражданите да изискват касови бележки при всяка своя покупка на стоки или услуги, съобщават от приходното ведомство.
Обществеността ще бъде информирана за ползите от изискването и съхранение на касовите бележки чрез специална „Фейсбук“ страница, създадена от НАП. В кампанията ще се включат множество известни личности, които ще споделят защо винаги изискват да им бъдат издавани фискални бонови и какви ползи ще им донесе това.
През последната година над 2,5 млрд. касови бележки са били отчетени в НАП. Близо 150 хил. граждани използват мобилното приложение на приходното ведомство, с което могат да сканират QR кода на всеки свой фискален бон и по този начин да проверят дали е истински.
Данъчните напомнят, че когато гражданите изискват фискален бон, те гарантират своите потребителски права и същевременно намаляват риска търговците да укриват приходи. Кампанията „Къде е Бончето?“ ще продължи през цялата година. Повече информация за нея може да бъде намерена на „Фейсбук“ страницата ѝ.
В последните години приходната агенция отчита трайно увеличение на доброволното спазване на данъчно-осигурителните изисквания. Приходите от данъци и осигуровки за 2020 г. достигнаха сумата от 25 млрд. лева, което е със 700 млн. лева повече от планираното за периода.