Над 275 хил. души са започнали работа чрез Центровете за заетост и социално подпомагане в периода 2015 – 2023 г.

21 декември 2023, 10:24 120

Данните са на МТСП

Близо 31 хил. безработни и членовете на техните семейства се обслужват средно на месец в Центровете за заетост и социално подпомагане в страната. Те получават подкрепа за започване на работа и предоставяне на различни видове помощи в зависимост от индивидуалните им потребности. Хората с увреждания се насочват към подходящи социални услуги или включване в механизма лична помощ, подкрепяни са и за достъп до здравни услуги. Това стана ясно по време на представяне на резултатите от проектите „Центрове за заетост и социално подпомагане“ и „За по-добро качество и ефективност на социалните услуги в България“ на Министерството на труда и социалната политика. Двете процедури са финансирани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ (2014 – 2020 г.).

По проект „Центрове за заетост и социално подпомагане“ са създадени 76 центъра, към които има 64 изнесени приемни. Те осигуряват подкрепа за намиране на работа на безработни на социално подпомагане, което им носи доходи от труд и ограничава тяхната зависимост от получаване на помощи, посочват от МТСП.

С помощта на тези центрове над 275 хил. безработни са устроени на работа от 2015 г. до момента. От тях 216 300 души са се реализирали на първичния пазар на труда, а по програми, проекти и мерки за субсидирана заетост – 58 700 души. Над 80 000 са получили услуги за активно поведение на пазара на труда, а в обучения са включени 13 000 души.

От социалното министерство представиха и постигнатите резултати по проект „За по-добро качество и ефективност на социалните услуги в България“. Проектът се изпълнява от МТСП съвместно с Агенцията за качеството на социалните услуги (АКСУ), Агенцията за социално подпомагане (АСП) и Националното сдружение на общините в Република България.

„Осигуряването на достъпни за всички социални услуги, с високо качество на предоставяната в тях грижа за хората, е приоритет на МТСП. Сред заложените по проекта цели е гарантирането на качество и ефективност на социалните услуги чрез създаване на функционираща система за мониторинг и контрол, както и осигуряване на плавен преход към новото законодателство в областта на социалните услуги“, посочват от социалното министерство.

За целта по проекта е разработен модул „Социални услуги“, който ще показва в реално време централизирана информация и ще обслужва цялостния процес по планиране, управление, предоставяне и отчитане на социални услуги, финансирани от държавния бюджет. Модулът се внедрява в момента като част от интегрираната информационна система (ИИС) на АСП и ще заработи с пълната си функционалност след приемането от Министерския съвет на Националната карта на социалните услуги.

За работа с модула са обучени в електронна среда над 1 500 души, ангажирани с предоставянето на социални услуги. Още 1  800 представители на доставчици на социални услуги във всички области са преминали обучение за прилагане на въведените с новото законодателство стандарти за качеството на социалните услуги.

По проекта е разработена и информационна система на АКСУ, част от която е електронен регистър на лицензираните доставчици на социални услуги, както и нови критерии за анализ на добри практики за високо качество и ефективност на социалните услуги.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент