МС одобри промени за ускоряване на електронното управление
Приет е законопроект, с който се въвеждат няколко важни промени в Закона за електронното управление
Министерският съвет одобри законопроект, с който се въвеждат няколко важни промени в Закона за електронното управление. Това се случи по време на извънредно заседание на правителството в оставка, предаде Investor.bg.
С предложените промени в закона се решават ключови въпроси, които са от първостепенна важност за въвеждането на реално електронно управление. Самите изменения са с цел улесняване на гражданите и бизнеса, като се намали административната тежест и се ускори обслужването, което държавата и общините следва да предоставят по закон.
Едно от предложенията за промяна предвижда електронните услуги да могат да се заявяват без квалифициран електронен подпис ( КЕП) от физически лица. За да бъдат заявени, ще е необходимо единствено влизане със средство за електронна идентификация, което да бъде с подходящо ниво на сигурност, след което ще се подава заявлението чрез попълване на онлайн форма.
Предвижда се още отпадане на удостоверенията, които администрацията изисква от гражданите, като за целта необходимата информация ще бъде събирана служебно. Общините ще бъдат компенсирани, като приходите от отпадналите удостоверения ще им се възстановяват пропорционално от централния бюджет.
При заявено съгласие, в системата за сигурно електронно връчване се предвижда да бъде възможно електронно връчване на фишове, актове и наказателни постановления. Във връзка с това се предлага изменение на чл.43 от ЗАНН, уреждащ реда за връчване на фиш, електронен фиш, акт за установяване на административно нарушение, съставени в отсъствието на нарушителя, или наказателно постановление.
Предвижда се също така отпадане на изискването за всякакви хартиени документи и други физически носители, включително стикери, за доказване на данни за лица или обекти, вписани в регистър.
В предложенията се включва и намаляване на таксите за административните услуги, когато са предоставени по електронен път. Регламентира се институтът на посредника при предоставяне на административни услуги. Целта е гражданите, които не използват информационните технологии, да бъдат улеснени и да не се налага да пътуват до по-голямо населено място, когато трябва да заявят административна услуга. Посредници за целта ще могат да бъдат Български пощи, библиотеки и всеки, който има офиси в близост до гражданите.
Предвижда се да бъде създадена и възможност за пълна електронизация на административни процеси чрез включването на допълнителни лица като първични администратори. Ще бъде въведено изискване за служебно предоставяне на информация за субекти извън държавната администрация, участващи в административното обслужване.
Сред предложенията влиза и въвеждане на задължение за водене на регистри в електронен вид, в т.ч. и чрез система за централизирано управление на регистри. Ако тази норма бъде приета от Народното събрание, тя ще влезе в сила след година и половина. В рамките на този срок системата следва да бъде готова, а данните да бъдат мигрирани към нея.
ДРУГИ НОВИНИ
Ресурси по Видове
- Актуални Авторски Ресурси (3673)
- Статии (96)
- Становища по Казуси (483)
- Стопански Операции (171)
- Уроци (222)
- Сметки от Сметкоплан (217)
- Видеоуроци (140)
- Примерни Документи (177)
- Калкулатори (31)
- Примери към Калкулатори (129)
- Резюмирани Разпоредби (578)
- Базови Примери към Членове (575)
- Резюм. Съдебна Практика (819)
- Резюм. Указания от Институции (66)
- Фишове на НАП (200)
- Нормативни Актове (520)
- Учебници (2)
- Тематичнo Резюме на Закон (4)
- Базови Примери към Закон (7)
- Наръчници на НАП (2)
- Новини (3218)