Кризата промени и потребителското поведение на българите

16 март 2021, 10:58 883

67% от потребителите търсят стоки с намаление, качеството е на второ място

Кризата с COVID-19 драстично е променила потребителските навици на българите, предаде Profit.bg. Проучването, проведено от „Прогрес Консулт“ по поръчка на Лидл България, показва, че 67% от потребителите търсят стоки с намаление, а едва 7% все още поставят качеството на първо място.

Всеки трети потребител споделя, че значението на цената не се е променила значително отпреди, като мъжете, които споделят това настроение, са два пъти повече от жените.

62% от потребителите посочват, че често купуват стоки на промоция и че това не влияе на възприятието им за качество и доверие. Около 30,4% от анкетираните се изкушават от промоциите заради ниските цени, но се съмняват в качеството. Процентът на хората, които не вярват на промоциите и ги избягват, е 7,5%.

За почти една трета от българите цената е водещ фактор при покупка, докато 65,7% поставят качеството на първо място, но вземат предвид и цената. Данните показват, че близо всеки втори потребител е с непроменени навици заради пандемията и пазарува толкова, колкото и преди нея, но по-рядко: целта е ограничаване на посещенията на големи магазини.

Процентът на пазаруващите веднъж в седмицата е 35,3%. Хората пазаруват по план и 46% от тях рядко си позволяват да излизат извън рамките на списъка с продукти, 14% не се отклоняват изобщо от него, а 24,6% решават на момента.

Българските продукти са предпочитани от потребителите, показва още проучването. При наличието на два еднакви продукта с близки цени, 46% от потребителите избират местното производство, докато само 7% биха избрали вносен продукт.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент