Електронните услуги на НАП са спестили 300 млн. лева за 2020 г.

14 октомври 2021, 13:53 435

Агенцията е на челно място сред дигиталните институции в страната

Електронните услуги на Националната агенция за приходите (НАП) са били използвани повече от 120 млн. пъти през 2020 г., съобщават от ведомството. Това е спестило на бизнеса и гражданите повече от 300 млн. лева от административни разходи само през изминалата година.

Три милиона потребители са се възползвали от различните услуги на агенцията през 2020 г., като най-популярни остават онези, свързани с подаването на годишни данъчни и осигурителни декларации, подаване на справки и документи, подаване на искания за издаване на удостоверения, регистрация по ЗДДС, проверка на здравен статус и регистрация на самоосигуряващи се лица.

Електронните услуги на НАП я поставят на челно място сред дигиталните институции в страната. Около 1 млн. граждани имат персонален идентификационен код (ПИК) на НАП, който им позволява да достъпват услугите на агенцията по електронен път.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент