._9_.Какво Още се Счита за Доставка на Услуга.
• Доставка на услуга е всяко извършване на услуга, в това число и:
- продажбата или прехвърляне на права върху нематериално имущество;
(виж пример *)
- поемането на задължение за неизвършване на действия или неупражняване на права;
- всеки физически и интелектуален труд, в т.ч. изграждане на актив с материали на възложителя;
(виж пример *)
- извършване на ремонт или подобрение (с което се повишава стойността) на нает актив от страна на наемателя – ако подобрението е възмездно, се счита за бартер срещу наема; ако е безвъзмездно, се счита за възмездна доставка от наемателя към наемодателя;
(виж пример **)
- услуги, в т.ч. безвъзмездни, предоставени за личните нужди на собственик, служители или за цели, които са различни от основната дейност на предприятието, освен в случаите, когато те са предоставени:
-- по силата на законови разпоредби;
-- за транспорт на служители до работното им място;
-- с рекламни цели и имат незначителна стойност;
-- във връзка с крайна нужда и непреодолима сила; или
-- в специфични случаи, при които е упражнено пропорционално право на данъчен кредит.
(виж пример **)
- доставка на предплатени телефонни карти.
• Доставка на услуги между лица, които са от държава в ЕС и участват в ДДС група, в т.ч. и между техните клонове или структурни звена в България и обратно, се счита за доставка на услуги.
• Доставката на предплатени телефонни карти е доставка на услуга.
(виж примери *, *, ** и ** от Сборник Базови Примери по ЗДДС)
(чл.* от ЗДДС / чл.*, ал.* и ал.* от ППЗДДС)
Виж в контекста на целия сборник