Улесняват издаването на стартъп визи
Стартъп визите ще дават възможност на чужденци да започнат и развиват високотехнологичен проект или иновативна дейност в България
Министърът на иновациите и растежа ще има право еднолично и след решение на експертен съвет да одобрява, удължава или отнема стартъп визи – документи, които ще дават възможност на чужденци да започнат и развиват високотехнологичен проект или иновативна дейност в България, предаде econ.bg.
Проектонаредбата, описваща процедурата за отпускане на стартъп визи, е публикувана за обществено обсъждане. Този документ ще позволява по-лесно дълготрайно пребиваване на чужденци в страната ни, ако те развиват тук бизнес с висока добавена стойност.
В наредбата се посочва, че решението дали да бъде издадена подобна виза ще се основава на точкова система, която ще включва 6 критерия, всеки от които оценен с 2 или 3 точки. Минималният необходим сбор за получаване на виза ще бъде 9 от общо 17 точки.
Първият критерий ще бъде кандидатът да докаже финансова обезпеченост. За целта той следва да приложи документ, доказващ, че има лични средства за поне 30 дни преди подаване на електронното заявление за получаване на стартъп виза, които покриват размера на минимум три минимални заплати в България.
Вторият критерий е кандидатът да представи финансови прогнози за ръста на приходите по проекта или дейността за следващите три години. Могат да се прилагат и подписани договори за продажби и банкови извлечения за минимум 100 000 лева за последните 2 години.
Три точки ще се предоставят и ако кандидатите представят копие на договор за инвестиция с фонд за дялово и рисково кредитиране за минимум 100 000 лева. Друг критерий ще бъде предоставянето на валиден патент или свидетелство за регистрация на полезен модел за ЕС, САЩ или друга страна от ОИСР.
Само за едно условие ще се дават две точки, вместо три – бизнес план на проекта, в който ще се следи доколко е реализируем, каква е готовността да се достигне пазара, да се реализират приходи през следващата половин година, както и какви ще са възможностите за наемане на служители през първата година и др.
Заявлението за издаване на стартъп виза ще се подава изцяло електронно, с прилагане на около 20 различни документа. Ще се разглежда в срок от 14 дни, а решението може да се обжалва до 7 дни след издаването му.
Година след като даден кандидат получи стартъп виза, той ще има задължението да подаде отчет за дейността си през този период.
Министерството на иновациите и растежа ще поддържа електронна база с информация за всички кандидати за стартъп виза, както и за одобрените такива. Достъп до нея ще имат МВнР, МВР и ДАНС.
ДРУГИ НОВИНИ
Ресурси по Видове
- Актуални Авторски Ресурси (3673)
- Статии (96)
- Становища по Казуси (483)
- Стопански Операции (171)
- Уроци (222)
- Сметки от Сметкоплан (217)
- Видеоуроци (140)
- Примерни Документи (177)
- Калкулатори (31)
- Примери към Калкулатори (129)
- Резюмирани Разпоредби (578)
- Базови Примери към Членове (575)
- Резюм. Съдебна Практика (819)
- Резюм. Указания от Институции (66)
- Фишове на НАП (200)
- Нормативни Актове (520)
- Учебници (2)
- Тематичнo Резюме на Закон (4)
- Базови Примери към Закон (7)
- Наръчници на НАП (2)
- Новини (3218)