През 2022 г. 96,1% от нефинансовите компании с 10 или повече служители имат достъп до интернет

Милен Николов
Редактор
9 декември 2022, 14:26 491

През 2021 г. относителният дял на компаниите, които продават стоки и услуги онлайн, е 14,9%

През 2022 г. 96,1% от нефинансовите компании с 10 или повече служители разполагат с достъп до интернет. Фиксирана интернет връзка е внедрена в 89,1% от компаниите, а в 45,7% от тях максималната скорост за свалянето на данни е над 100 Mbps. В две трети (66,1%) от компаниите с 250 или повече служители максималната скорост за сваляне на данни е над 100 Mbps, показват данните на НСИ.

През 2022 г. 78,1% от компаниите осигуряват за служителите си преносими устройства, позволяващи достъп до интернет чрез мобилна връзка. Относителният дял на работещите в предприятия лица, имащи достъп до интернет, е 40,2%. Процентът на служителите, които използват за служебни цели преносими устройства с мобилен интернет, е 22,2%, като за изминалите 5 години техният дял се е увеличил над два пъти.

През 2022 г. над две трети от компаниите (67,5%) осигуряват за служителите си отдалечен достъп, като относителният им дял е най-висок при компаниите с персонал от 250 или повече души – 89%. Отдалечен достъп се предоставя най-често до електронна поща – 64,8%, фирмени документи (файлове, таблици, графики, презентации и изображения) – 47,2%, както и бизнес приложения и фирмен софтуер – 39,4%.

През 2021 г. относителният дял на компаниите, които продават стоки и услуги онлайн, е 14,9%, като реализираният оборот от електронна търговия е в размер на 6,9% от общия им оборот. Относителният дял на компаниите, осъществяващи електронни продажби чрез собствен интернет сайт или приложение, е 10,7%. Делът на компаниите, използващи електронни пазари за продажба на стоки и услуги (например Amazon, eBay, Booking.com, TimoCom, Alibaba, eMAG, Glovo, Takeaway и др.), е 6,1%.

От компаниите, които осъществяват продажби по интернет, 96,7% продават стоки и услуги на българския пазар, 34,1% – на клиенти от държави в ЕС, а 19,8% – на клиенти от други държави. За петгодишен период (2017 – 2021 г.) относителният дял на компаниите, които извършват електронна търговия със стоки и услуги, се е увеличил над два пъти.

ДРУГИ НОВИНИ

филтър по тема:
покажи още
абонамент