Katerina Ivanova Katerina Ivanova оператор база данни

Комуникация на служители със счетоводството



Интересува ме дали има закон, с който служителите на дадена фирма да имат право да комуникират със счетоводството на фирмата, в която работят. Шефката твърди, че имала договор със счетоводството, в който само тя можела да комуникира с тях, а всеки служител на фирмата който се обажда за информация, трябвало да плаща 50лв. Възможно ли е такова нещо и има ли начин да докажа, че имаме право да говорим с това счетоводство свободно?



Отговори

  • Здравейте,

    До колкото разбирам фирмата ви ползва външно счетоводство.
    В този сллучай няма закон или друг нормативен акт, който да регулира отношенията в контекста, в който вие питате.
    Единственото важно е какво пише в договора за счетоводно обслужване, който фирмата ви е сключила със счетоводната къща и какви са клаузите и условията в него - а те могат да бъдат всякакви, според това какво са се договорили двете страни. Договора се сключва по ЗЗД.

    Вие като служител обаче, имате пълно право на информация относно трудовото ви възнаграждение и свързаната с него информация.
    За всяка останала информация (бизнес/търговска/банкова и т.н.), която не е предмет на вашите трудовоправни отношения и не е свързана с длъжностната ви характеристика (т.е. информация, без която не можете да си вършите вие лично работата по договор), може да ви бъде отказан достъп, ако ръководството на фирмата ви прецени.

    Поздрави,
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

-->