Krasimira Petrova Krasimira Petrova Потребител

Съхраняване на фактури



Здравейте,

според Чл. 42.Счетоводната информация се съхранява в предприятието по реда, предвиден в Закона за Националния архивен фонд, в следните срокове:

1. ведомости за заплати - 50 г.;

2. счетоводни регистри и финансови отчети - 10 г.;

3. документи за данъчен контрол - до 5 г. след изтичане на давностния срок за погасяване на публичното задължение, което удостоверяват тези документи;

4. документи за финансов одит - до извършване на следващ вътрешен одит и одит на Сметната палата;

5. всички останали носители - 3 г.

т.е. фактурите за продажби и доставки се съхраняват до 5г.

Тази година пазим 2014;2013;2012;2011;2010, така ли е ?


Отговори

  • Здравейте,


    Фактурите попадат в точка 3 - документи за данъчен контрол - до 5 г. след изтичане на давностния срок за погасяване на публичното задължение, което удостоверяват тези документи, следователно трябва да пазите фактури от преди 10 години.


    Поздрави,
    Адриян Велчев
  • Здравейте, аз работя в търговска фирма която се занимава с продажба на едра и дребна бяла техника. Работим с Erp система, която съхранява всички издадени и получени фактури с години назад. Питането ми е трябва ли да пазим издадените от нас фактури за продажба и на хартиен носител, при положение, че можем да ги извадим от системата във всеки един момент?
    Благодаря
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

-->