Камелия Ангелова Камелия Ангелова счетоводител

Грешно подадени данни в дневник на продажби



Здравейте,
Бих искала да се консултирам за начин по който да отстраня грешка в подадени данни в дневник за продажби.
Случаят е следният: Имам извършена продажба и издадена фактура към нея с начин на плащане по банков път. При осчетоводяване на фактурата, поради невнимание и недоглеждане от моя страна програмата начислява ДДС с нулева стойност, вместо сумата от 400 лв. Резултата за периода е първи месец на възтановяване от 65 лв. След случайно откриване на грешката след дата 14-ти би следвало да уведомя НАП и да се направи служебна корекция, но имам притеснение да не се стигне до акт за нарушение, глоба и ревизия. Има ли приемлив начин за отстраняване на грешката без уведомяване на НАП и наказателни последствия? Мисля си за 1 вариант, в който подавам сгрешените данни на документа със знак минус в следващия дневник и същия документ с верните данни със знак плюс и втори вариант, в който нищо не предприемам.
Моля за становище ма експертите.



Отговори

  • Здравейте,

    Съгласни сме със всичко което написахте и предложихте. При положение, че няма да информирате НАП и излишно да си предизвиквате проверка и евентуална санкция, варианта за коригиране е този които написахте. Отразявате в дневник продажби грешната фактура както сте я въвели предният месец, но със знак минус и въвеждате наново фактурата вече с коректните данни. Така сгрешено осчетоводената фактура се анулира и декларирате верните данни по фактурата.
    При евентуална проверка от НАП след време и при установяване на тази грешка, може да ви бъде наложена административна санкция.

    Поздрави,
    Васко
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

Свързани документи със ЗДДС

-->