Десислава  Георгиева Десислава Георгиева Потребител

Спонсориране или договор за реклама



Здравейте,

Фирма ЕООД с регистрация по ДДС организира конференция. Едно от перата за набиране на средства за конференцията е спонсорство, срещу което СПОНСОРА получава време за презентация и позициониране на лого върху рекламни материали. Спонсорите също ще бъдат юридически лица. Средствата от спонсорите са 50% от общите приходи, а основното перо за разход е хотелско настаняване, което е с 9% ДДС.

Кое ще бъде най-изгодно и за двете страни, дали тези средства да бъдат под формата на спонсорство или да бъдат по договор за реклама и съответно с данъчна фактура, и изобщо при спонсорство - спонсорираният какъв документ издава на спонсора?

Предварителни благодаря!



Отговори

  • Здравейте,
    Според мен в конкретния случай описаният от Вас договор съдържа елементи и от двата договора - за спонсорство и за реклама. По принцип договорът за спонсорство е безвъзмезден и не попада в обхвата на ЗДДС, поради което не се издава фактура.
    В конкретния случай обаче има насрещна престация, която е осъществяването на рекламата, което от своя страна е доставка на услуга. Поради това в конкретния случай следва да се издаде фактура за стойността на доставената рекламна услуга.
    Следва да имате предвид обаче и разпоредбата на чл. 9, ал. 4, т. 4 от ЗДДС, съгласно която не се счита за възмездна доставка на услуга безвъзмездното извършване на услуга с незначителна стойност с рекламна цел.
    Поради това в конкретния случай следва да се прецени конкретната стойност на рекламната услуга и доколко същата е значителна или незначителна.
    Поздрави,
    Йордан Костов
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

Свързани документи със ЗДДС

-->