Ivaylo Nikolov Ivaylo Nikolov Потребител

Завеждане на търговска марка



Здравейте, пиша Ви във връзка със следния казус:

Фирмата, за която работя, е започнала процедура по регистрация на световна търговска марка през м. март 2012г. по реда на Мадридската спогодба, за което има извършени плащания. Към момента марката е регистрирана, но от някои страни е направен отказ за признаването й. При извършена справка и запитване към WIPO се установява, че търговската марка е регистрирана от датата на подаване на заявление през 2012г. за срок от 10 год., но все още не е призната от всички държави, което е причина за извършването на допълнителни плащания към патентните ведомства на държавите, наложили ограничения, с цел преодоляването им. В счетоводството на фирмата търговската марка не е заведена.

Въпросът ми е: Кога трябва да се заведе счетоводно търговската марка като ДНА - при регистрирането й (още през 2012г.) или след като бъде призната от всички държави от Мадридската спогодба?


Отговори

  • Здравейте,


    Съгласно чл.3 ал.4 от Счетоводен стандарт 38 вътрешно създадени търговски марки, наименования, издателски права, клиентски бази и други подобни не се признават и отчитат като нематериални активи. Разходите по тези вътрешно създадени търговски марки, наименования, издателски права, клиентски бази и други подобни не могат да бъдат разграничени от стойността на бизнеса като цяло, следователно това е текущ разход.


    Поздрави,
    Адриян Велчев



  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

-->