Задай въпрос тук
Веска  Димитрова Веска Димитрова Потребител

Възстановена сума от работник за курс професионална квалификация



Здравейте,

През календарната 2012 г. имаме проведен курс за обучение с цел повишаване професионалната квалификация на наш работник. Имаме издадена фактура, която е отнесена на разход. След завършване на курса, лицето е представило документ за професионална квалификация. Към края на годината, работникът е освободен от длъжност. При напускането си внася част от сумата за обучение.

Как е правилно да се осчетоводи сумата - като намаление на разходната сметка, или като други приходи от дейността? Какви са най-правилните счетоводни операции, които трябва да бъдат взети за вярното отразяване на това събитие?

Благодаря Ви предварително!



Отговори

  • Здравейте,

    Няма особено значение кой от двата варианта на отчитане ще изберете. Крайният ефект е все същият. И все пак считам, че е по-правилно да отчетете намаление на разхода (все пак фирмата Ви не извършва услуги по професионална квалификация, за да има смисъл да отчитате приходи от такива). Иначе корекция на ползван данъчен кредит (ако изобщо е имало ДДС) със сигурност ще трябва да направите в частта, в която сумата си остава за сметка на лицето (така да се каже за лично ползване). Ако ли пък решите да отчитате приход, можете директно да издадете фактура за "услугата" и пак да си начислите ДДС-то.
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата