Десислава  Начева Десислава Начева Потребител

Осигуровки при фирма без дейност



Здравейте,

Ние сме новооткрита фирма ЕООД. Регистрацията ние е от 09.2011 г. Фирма е наела едно помещение под наем и собственика на помещението ни издава фактури за наем, които ние плащаме по банков път, но до края на 2011 г. не осъществяваме никаква дейност просто плащаме наема на помещението и нямаме никакви приходи.

Въпросът ми е дължат ли се някакви осигуровки. т.е. собственика или някой друг трябва ли да се осигурява поне като самоосигкряващо се лице или не? Искам да кажа ако не се е регистрирал като самоосигуряващо се лица, трябва ли някой непременно да бъде осигуряван от фирматаБ

Благодаря предварително!



Отговори

  • Здравейте,

    Моето мнение е, че когато една фирма не извършва дейност няма основание за осигуряване. Друг е въпроса как се доказва, че едно дружество не извършва дейност. Факта, че имате наето помещение и получавате фактури за наем означава, че имате сключен договор за наем и има движение на някакъв документооборот.
    Основание за осигуряване на управител или собственик ще има тогава, когато същия извършва дейност свързана с основната дейност на дружеството. (Сключва договори, издава и подписва други документи и т.н.)

    Поздрави!
    • 08 May 2012 15:20
    • (Потребител)
    • 0
    А ОКД-5 дали има подадено в НАП ?
  • Здравейте,
    и мен ме интересува дали е необходимо да се осигурява управителят на новосформирана фирма, която още не извършва дейност,но е регистрирана по ДДС доброволно (чл.100), от където следва че всеки месец се подават нулеви декларации по ДДС ?

    Т.е доброволната регистрация по ДДС и подаването на нулеви декларации счита ли се за вид дейност за която е необходимо да се осигурява управителят ?
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

Свързани документи с КСО

-->