Задай въпрос тук
Диана Димитрова Диана Димитрова Потребител

Регистрация по ДДС на новооткрита фирма



Здравейте,

Преди няколко дни си регистрирах фирма с предмет на дейност - изграждане на системи за сигурност. Тъй като искам да я регистрирам по ЗДДС по чл.100, ал.1 трябва да декларирам някои основни неща - дали имам открита банкова сметка, касов апарат, търговски обекти, договори с клиенти и доставчици и т.н. Питането ми е дали е задължително да имам сключен договор за счетоводно обслужване, или задълженото лице може само да води текущото счетоводство на фирмата (ДДС декларации, образец 1 - без да изготвя финансови отчети)? Искам да уточня, че аз съм управител на фирмата и имам стаж в областта на счетоводството около 1 г; в момента уча магистратура - Счетоводство и контрол. Още нямам нужната квалификация и стаж, за да подписвам отчети, но имам ли право да водя текущото счетоводство? Не знам дали ще е ОК да опиша в декларацията, че към момента на регистрация по ДДС фирмата няма сключен договор за счетоводно обслужване. Единственото което открих в като информация относно казуса ми е в ЗДДС чл.123 и 124, както и ППЗДДС чл.121, но не пише конкретно, че трябва да се извършва от квалифициран счетоводител. Моля, посъветвайте ме как да постъпя.



Отговори

  • Имате пълно право да си водите текущото счетоводство. За ГФО обаче си наемете някой, докато придобиете качество на съставител.
  • Подкрепям мнението на колегата.
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

Свързани документи със ЗДДС