Atanaska Georgieva Atanaska Georgieva Потребител

Счетоводни записвания при финансиране



Моля, да посочите необходимите счетоводни записвания по следния казус:

1. ЮЛНЦ сключва договор за финансиране на стойност 100 000.00 лева. с МФ през месец юли 2011г.
2. Получава авансово 20 % от договора - 20 000.00 лева през месец септември 2011г.
3. До края на 2011г. ЮЛНЦ извършва разходи по договора в размер на 60 000 лева, като 20 хил. са от финансиране и 40 хил са извършените разходи със собствени средства.

Как към 31.12.2011г. ще се отрази това, че разходите по договора са по-големи от получените по договора авансови суми?

Предварително Ви благодаря!



Отговори

  • Здравейте,

    Ще е необходимо да укажете и във връзка с какво е финансирането. Придобива ли се някакъв актив или се финансират само текущи дейности?

    Поздрави,
    Пламен Донев
  • здравейте, първо благодаря за отговора!
  • Ето и фактите:
    1. Сключен договор за финансиране за текуща дейност - soft project на стойност 100 х. като 75 % помощ от ЕС и 25 % съ-финансиране.срок на договора 31.12.2011г. / при подписване на договор нямам счетоводни записвания/
    2. През месец септември получен аванс само 20 % - или 20х.
    503 / 754
    3. Към 31.12.2011 извършени разходи по проекта 90 хил. натрупани по сметка 611, като от тях:
    - 25 % съ-финансиране - Дт 712 / Кт 611
    - оставащите разходи по 611 - 67.50 х., първо осчетоводявам прихода, които е получен авансово
    Дт 708 / Кт 611 - 20х
    Дт 754 / Кт 708 - 20х
    След това по Дт на 611 остават 47.50 х., който ще получим през 2012г. на база одобрен финансов отчет. Можем ли да използваме сметка 708, след като средствата не са реално получени или как да приключим разходната сметка???
  • Моля, да отговорите поне на въпроса може ли неполучената част от финансиране да се признае за приход от финансиране или разходите /които надвишават приходите/ директно да се дадат на 125.
  • Моля, да отговорите поне на въпроса може ли неполучената част от финансиране да се признае за приход от финансиране или разходите /които надвишават приходите/ директно да се дадат на 125.
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

-->