Валерия Стоянова Валерия Стоянова Потребител

Осчетоводяване покупка на имот



Здравейте,


Имам трудности при завеждането на покупка на имот, а именно: офис (апартамент на 1 ет.), паркомясто (в сутерена на сградата) и идеални части от земята. Стойността на имотите по нот. акт са 90 350 лв с ДДС, съответно офиса е 74 000 лв, паркомястото 13 800 лв и идеалните части от земята са 2 550 лв. Сумата 90 350 лв е платена на продавача по банков път. По фактура данъчната основа е 74 821.85 лв, ДДС 15 528.15 лв и обща сума 90 350 лв. Разходите по прехвърлянето са за наша сметка. Данъка и таксите по прехвърлянето са съответно: 3097.85 лв 2.5 % данък /данъчната оценка на офиса е 106 907.50 лв и данъчната оценка на паркомястото e 17 006.40 лв/ , 123.91 такса вписване и 817.33 лв нот.такса (980.80 лв с ДДС).


Как следва да се заведат аналитично съответните имоти?


Предварително сърдечно Ви благодаря!



Отговори

  • Здравейте,

    Стойността на всеки един от трите актива, които сте придобили, следва да бъде увеличена пропорционално със сумата на данъка и таксите, платени от Вас по сделката. Така например цената на офиса представлява 81,9% от общата цена по сделката, което означава, че 81,9% от общата сума на данъка и таксите трябва да се прибавят към цената на офиса, за да се формира стойността на придобиването му.

    Поздрави,
    Пламен Донев
  • Благодаря Ви!Пожелавам Ви още много бъдещи успехи!
    Поздрави,Валерия Стоянова
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

-->