Задай въпрос тук
Ani Georgieva Ani Georgieva Потребител

Напускане на работа



Здравейте искам да попитам мога ли да напусна работа без предизвестие ако съм назначена като офис мениджър а работя като фактурист и не се справям с работата и по коѝ член ако мога


Отговори

  • Здравейте,

    има няколко варианта. Първият е ако сте назначена скоро и все още сте в срок на изпитване ( това може да го проверите в договора ви ). Тогава може да напуснете без предизвестие - чл.71 от КТ, което ако е така напуснете по този член.

    Другият член от кодекса, на който може да се позовете е чл.327 от КТ. Там са подробно изброени случаите, в които работникът може да напусне без предизвестие. Например, когато не може да извършва работата си поради заболяване, работодателят да забави заплащането ( като тук има специфики ) или когато работодателят промени мястото или характера на работата или уговореното трудово възнаграждение освен в случаите, когато има право да извърши такива промени, както и когато не изпълни други задължения и др.

    Проверете дали в длъжностните характеристика за Офис мениджър и Фактурист има разлики и вижте дали точката в чл.327 от КТ за смяна на характера на работа няма да Ви свърши работа.

    Моля имайте предвид, че това е лично становище на автора и няма обвръзващ характер.

    Поздрави,
    Недялка Куфарова
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

Свързани с Кодекса на труда

-->