Задай въпрос тук
Лиляна Ценкина Лиляна Ценкина учител по счетоводство

Деклариране на дожоди на пенсионер от наем



Здравейте!
Пенсионер съм от една година и отдавам под наем апартамент. Какви документи трябва да приложа, за да декларирам полученият доход от наем? От наемателите нямам никакви документи. Трябва ли Служебна бележка от Пенсионно да полученият доход от пенсии за 2017 г.? Нямам никакви други доходи.



Отговори

  • Здравейте,

    С годишната данъчна декларация (Декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ) гражданите сами определят дължимия от тях данък върху общата годишна данъчна основа за доходите, който са придобили през предходната година. Годишна данъчна декларация за облагане на доходите се подава задължително, ако получавате доходи от наем.

    Когато платец на доход от наем е предприятие или самоосигуряващо се лице, авансовият данък се удържа и внася от предприятието или самоосигуряващото се лице, платец на този доход.

    В случай, че платец на дохода не е предприятие или самоосигуряващо се лице, задължението за дължимия данък е на самото лице, придобило доход от наем (наемодателя). Във Вашия случай, задълженото лице, което трябва да внесе и декларира данъка сте Вие.

    Ако подавате Годишната си данъчна декларация на хартиен носител, е възможно да Ви поискат копие от договора за наем. В конкретния случай не е необходимо Служебна бележка за получения доход от пенсия.
    Когато декларирате доходи от наем е необходимо да попълните Приложение №4 към Декларация по чл.50 от ЗДДФЛ. Срокът за подаване е 30. Април 2018 година.

    Поздрави,
    Лилия Веселинова
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

Свързани документи със ЗДДФЛ

-->