Задай въпрос тук
Георги Тонев Георги Тонев Потребител

Данъци на ЕООД при работа на трудов договор в друга фирма



Здрвейте,

Работя на трудов договор по който се осигурявам на максималният осигурителен праг. Към него са включени и здравните осигуровки. Смятам да открия ЕООД за извършване на дейности, извън тези, за които съм нает по настоящият си трудов договор.

Интересува ме какви данъци ще трябва да плащам на месец като собственик на ЕООД? Данъците на приходите са ясни.

Благодаря за помощта!



Отговори

  • Здравейте !
    Най-вероятно питате какви осигуровки ще трябва да плащате като собственик на ЕООД, след като данъците върху приходите (данъчна печалбата) са ви ясни. Ако това е въпросът ви и ако по трудов договор се осигурявате на максималния осигурителен доход, то за управлението или работата ви във вашето ЕООД няма да дължите осигуровки. Ако получавате възнаграждение за управление на дружеството или ако получавате възнаграждение за положен личен труд във фирмата ще имате задължение да плащате ДОД (Данък Общ Доход). Фирмата би могла да има задължения за плащане и на други данъци, но на този етап не мога да ви отговоря, защото няма конкретна информация каква ще бъде дейността на фирмата, офисът или търговските обекти собственост на фирмата ли са или са под наем, фирмата ще има ли регистрация по ДДС и още други подробности.

    Анелия Петрова
  • Здравейте и благодаря за отговора.

    Искам да внеса малко пояснения, които явно съм пропуснал да включа във въпроса си. Но това е по-скоро тот незнание от моя страна.

    Фирмата ще се занимава ( т.е. аз като собственик и единствен работещ в нея) с проектиране и консултантски услуги. На този етап фирмата ще използва офис, който ще бъде под наем - съответно ще плащам наем за него, а също и за интернет.

    Фирмата няма да има регистрация по ДДС, тъй като няма да се мине прага от 50 000 лв.

    На база предоставената от Вас информация - разбирам, че данъците, които ще се плащат ще бъдат само ДОД ( на база издадени фактури за извършени дейности). Осигуровките ( тъй като се осигурявам на тавана) няма да е нужно да се внасят допълнителни, заради това, че съм собственик на ЕООД.

    Правилно ли съм Ви разбрал?

    С уважение,
    Георги
  • Здравейте и от мен!

    Колегата Анелия Петрова е дала отговор на Вашия въпрос, но според мен все още не успявате да се ориентирате напълно.
    Ще си позволя да вмъкна още някои подробности.
    Дружеството Ви като ЕООД ще трябва да води двустранно счетоводно записване.
    В края на всяка календарна година се формира общ приход на дружеството от всички реализирани от Вас приходи, на база на издадени от Вас фактури за извършените през годината услуги. От общия приход на дружеството ще извадим всички текущи разходи, във връзка с вашата дейност, за които имате получени фактури или друг документ на името на дружеството, а именно:
    - наем на офис; интернет; ток, вода; телефония; канцеларски материали;
    възнаграждението Ви като управител или възнаграждението Ви за положен личен труд (според това, кой начин за възнаграждение сте си избрали).
    банкови такси; счетоводна услуга; и други.
    Ако проходите минус разходите правят положително число, то върху тази разлика ще трябва да платите 10% корпоративен данък.
    Ако в следващата година решите да разпределите печалбата от миналите години като личен доход, т.е. като дивидент, върху него ще дължите еднократен данък от още 5%.

    А данъкът върху дохода на физическото лице, за който Анелия по-горе разказва, е също 10% и би се дължим върху възнаграждението Ви или като управител или за положения от Вас личен труд.

    За осигуровките е станало вече ясно.

    Поздрави,
    Кремена Петрова
  • Здравейте и благодаря много за направените пояснения. Мисля, че сега вече ми се изясниха нещата.

    Още веднъж - благодаря.

    С уважение,
    Георги
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата